Monday, January 17, 2011

Mini Jamboree ECO 5-Beradik


..16 Januari 2011..
..Aku, Cikgu Ramdzan, pakcik Sahak, pakcik Azizan, pakcik Saiful, Cikgu Arman serta Cikgu Mat Nor dri Slim River menyertai Mini Jamboree yg brlansung di KKB..
..Seawal jam 6.45 pg, aku n cikgu Ramdzan da brkumoul di kdai mamak utk brsarapan pg..
..Sbenaryee, sblom g kdai mamak, aku sakit perut..
..Soo, aku trlewat laa dlm 5 min..
..Minx maaf pada cikgu ramdzan sbb trlewat.. Emergency.. hehe..
..Setelah breakfast, kami pn brgerak ke KKB jam 7.30 pg..
..Dipertengahan jln, kami menunggu pakcik Abad n the geng yg tgh minum dkt mne nth.. haha..
..Sebenaryee, dlm prjalanan kami sume tgh risau tkot trlewat..
..Jam 8.05 pg, alhamdulillah jamboree masih blom dimulakan..
..Kami sume brgegas ke kaunter pendaftaran utk mendaftar nama masing2..
..Da abeh daftar, kami sume turun kn basikal dri kenderaan masing2 n membuat pemeriksaan trakhir basikal..
..Hampir 20 minit menunggu n aku plak snap2 pix, Mini Jamboree brmula..
..Acare prmulaan, mmg gempak..
..Aku pn pe lg, selagi bleh snap, aku snap..
..Then, aku naik moto scramble yg ditunggang oleh pakcik As Sakinah Cycling Club..
..Mak ai, puyee laa laju die bwk..
..Nk snap pix pn ssah..
..Dpt snap pn, gmbr kabur..
..Setelah msok dlm offroad, aku hanye separuh jln jek..
..Sbb moto yg aku naik tu mmg xleh msok ke jln tu..
..Jln licin, bhaye, n bukit trlalu curam..
..Aku sendiri tgk pn risau..
..Pe nth ke lg rider2 yg len..
..Trek yg amat mencabar..
..Tpy puas..
..Lepas tu, aku pn blik ke tmpt start tdy..
..Hampir 2 jam aku menunggu, beberapa rider da smpai..
..Aku ingt dieowg da abeh tpy rupe2 yee dieowg patah blik..
..Sbb da bpe kali sesat dlm hutan tuh..
..Dieowg bengang..
..Tu yg patah blik..
..Dieowg pn kate, kene byk tolak n pikul basikal..
..Trek x elok..
..Aku pn tunggu lg sejam, lebih kurang dlm kul 12 cm tuh..
..Hampir kesemua rider tibe..
..Maka, dieowg pn berehat laa then mkn tgh hari..
..Lepas tu, penyampaian hadiah cabutan brtuah..
..Ramai diantara team kami mendapat cabutan brtuah..
..Setelah tamat penyampaian hdiah, maka kami pn brsurai utk pulang ke Tg. Malim..
..Gambar di bwh utk tatapan..


..Ketika di kdai mamak Proton City..

..Perjalanan ke KKB..

..Sesi pendaftaran..



..Riders ngh brsiap sedia..

..Upacara pembukaan..

..Permulaan..

..Pakcik Abad..

..Pakcik Saiful n pakcik Azizan..

..Cikgu Mat Nor..

..Pakcik Sahak..

..Cikgu Arman..

..Boy..

..Cikgu Ramdzan..

..Abg Apix..

..Boy..

..Awex.. hehe..

..Pakcik Abad dgn gaye yee..

..Cikgu Ramdzan a.k.a. Ironman..

..Pakcik Zaki..

..Pakcik Azizan n pakcik Saiful..

..Time nie, trsalah jln..

..Pakcik Saiful, geng Procity MTB petame patah blik..

..Geng2 yg dpt menghabiskn trail secare keseluruhan..

..Antara geng2 yg mendapat cabutan brtuah..

..Mlm nie wt kenduri.. dpt beras free.. hehehe


 ..Perjalanan blik ke Tg. Malim..

-The End-




No comments:

Post a Comment