Tuesday, May 3, 2011

Prestasi Hambar

..Salam semua..
..Maaf laa, da lme x update..
..Xde mood..
..Skang bru de mood.. hehe..
..30 Mei lps, aku serta crew2 ProCity MTB brgerak ke Bukit Katil, Melake tetap jam 10pg..
..Sebanyak 3 buah kereta dan 1 Hilux brsama menuju ke Melake..
..Sepanjang prjalanan kami ke Melake mmg memenatkan sbb kesesakkan lalu lintas di Rawang, Seremban-Nilai, tol Ayer Keroh dan di bandar Melake..
..Ye ar, rmai org g holiday sempana cuit hari Pekerja..
..Bala-bala..
..Setelah tiba jam 4.20 ptg, kami ke Rumah Melake utk pendaftaran dan mengambil goodies dri penganjur..
..Pastu lpk2 jap kt Rumah Melake tuh, then bru g homestay..
..Smpai di homestay, masing2 turunkn beskal n setting2 beskal n paling penting, kami brbincang utk atur strategi..
Jam 7.30, kami brmandi mande, solat, gelak2, kami g makan..
..Perkena nasi goreng USA ngn air tembikai pembuka selera aku mlm tuh..
..Btol2 kaw..
..Da selesai g mkn, blik semula homestay utk sesi briadah plak..
..Ye ar, cian kt driver2..
..Letih menempuh lalu lintas yg sesak..
..Kami, memekak mlm tuh..
..Pham2 laa kami bdk MTB..
..Jam 1.00 pg, aku msok tdo..
..Dieowg yg len, de lg x tdo..
..De yg tdo kul 3..
..Lantak kowg.. hehe..
..Jam 4.30 pg, kami da bgn..
..Aku bgn2 jek, dieowg ckp, "Aku xlena tdo sbb de bunyi TURBO..(dengkur.. haha..)"
..Setelah selesai solat subuh, jam 6.30 pg, kami da brgerak ke Rumah Melake iaitu tmpt prmulaan Kampung Ride Jamboree..
..X disangke, kami adalah team pertama tiba di tmpt prmulaan.. haha..
..Pe lg, mse starting, kami laa dpn..
..Tetapi......
..Ketidakjujuran peserta2 len, mereka selambe dduk di hadapan kami..
..Mmg PANAS..
..Flag off tepat jam 8.30 pg..
..Seramai 800 rider brkayuh sejauh 45km..
..Rider2 juga menempuh 4 checkpoint..
..Lalu lintas dijaga dgn baik oleh marshall..
..Tahniah BCNC..
..Walaubagaimana pn, ketika aku hendak memotong beliau ketika di single trek, die leh ckp kt aku.....
.."Kalo nk laju, naik kapal terbang laa.."..
..Aku balas, "Kalo nk slow, xyah msok Jamboree..
..Mmg manis ayt2 yg dilempa kt aku..
..Hampehh..
..Namun, nseb aku x menyebelahi, lg 15km hendak menamatkn kayuhan, tyar bocor..
..Hati mmg sdih sbb ketika tuh aku dlm top 100..
..Ia ujian dri Allah..

Pencapaian Rider2 Team ProCity juga amat memberansangkan kerana enam Rider mendapat Top 100 iaitu:
1.. Ramdzan (Ironman) - 20
2.. Firdaus (Kecik) - 51
3.. Ijad - 57
4.. Dr. Raja - 81
5.. Arman - 87
6.. Usup (LigaMas) - 96

Top 200:
7.. Sahak - 135
8.. Azizan - 147
9.. Izhar - 181
10.. Mat Apam - 189
11.. Shah - 196
12.. Mat GT - 260
13.. Khairul - 264

Menamatkan kayuhan (Mengalami Masalah Teknikal)
..Musdi..
..Wak..
..Zaim..
..Forax..

..Ketika di tol Rawang..

..Smpai di rumah Melake..

..Wajah2 rider ProCity..

..Ketika jam 6.30 pg.. Kt flag off..

..Mse nie lg 10 min nk flag off..

..Brgmbr before starting..

..Brgmbr brsma rider2 dri Indonesia..

..Antara rider2 top 100..

..Antara rider2 tiba awl..

..Wajah hambar aku..

..Papepn, dpt gak medal.. Top 300.. huhu

No comments:

Post a Comment